keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Analyysia Nizzasta ja Monacosta!


Terveiset Ranskan Rivieralta sekä ylellisestä Monacosta!
Tein pienen "yllätysmatkan" mieheni kanssa helteiseen Nizzaan ja Monacoon, ja pakkohan sielläkin oli nopeasti tarkistaa, miten visuaalisuus heidän kaupoissaan ilmenee. Lyhyesti yleiskuvaa: Ulkopäin kaikki oli ylellistä, siistiä, puhdasta. Hyvin neutraaleja värejä näkyi suurimmaksi osaksi näyteikkunoissa, eikä "tarinamaisuuteen" oltu panostettu monessakaan ikkunassa.

Paljoakaan en ehtinyt (muistanut) kuvia ottaa, mutta yhdestä värikkäimmästä näyteikkunasta napsaisin kuvan, sekä erittäin ylellistä H&M liikkeestä, joka oli kuin palatsi sisältä.


Eli niin surullista kuin se onkin, tämä oli yksi värikkäimistä ja huomiota herättävimmistä näyteikkunoista mihin törmäsin. Toisaalta, kesän muotisävyjä ovat suht viileät pastellisävyt, mutta silti monet näyteikkunat oli todella kolkkoja, eli niihin olisi edes "pohjallisesti" voitu panostaa.

H&M:






H&M oli tehty todella ylellisen, palatsimaisen rakennuksen sisään, ja korkeutta kattoon taisi olla lähemmäs 10 metriä. Korkeutta oli todella hyvin käytetty hyväksi, niin mallinukkien sijoittelulla kuin vaatteiden esillepanolla. Roikkuvat lamput tekivät tilasta vielä upeamman, ja valkoinen/ kirkas pinta teki tilasta todella ilmavan ja freesin.

Muut:


Monacossa ehdimme olla vain vuorokauden, emmekä oikeastaan käyneet sen enempää shoppailemassa. Perinteisesti oli pakko käydä katsomassa kuitenkin matkamuistomyymälä, mistä löytyikin tietysti F1-tavaraa. Esillepanolta olisi voinut odottaa enemmän, väljyyttä ja näkyvyyttä. (ko. liike oli siis ns. luxus-liike, ei sellainen mitä löytyi joka kulmasta)


Tämä kuva näkyy jostain syystä sumeana, mutta pointtina kuvaan on se, että oli sääli huomata että niinkin trendikkäässä ja isossa kaupungissa kuin Nizza myydään ihania vaatteita ja kenkiä samalla tyylillä kuin mitä esim. on Bulgariassa nähnyt. Onkohan tämä jonk.näk. etelä-eurooppalainen tapa?

Sephora:



Joka tytön unelmakauppaan Sephoraan oli ihana eksyä. Kuten olettaa saattaa, linjat ja järjestys olivat selkeät grid layout- tyyliset, ja jos hyllyltä otettiin joku tavara, täytettiin se välittömästi. Hajut ja musiikki olivat tyypillisesti voimakkaasti esillä.

Ensi viikolla aukeaa minun ja Ninan kotisivut, sillä teemme loppuvuoden yrittäjämäisesti asiakastöitä ja toivottavasti valmistuisin myös vuoden lopussa suunnitellusti, wohoo!
Ensi kuussa on matka jälleen kerran töiden merkeissä Bulgariaan, josta varmaankin teen taas blogipostauksen (jos jotain uutta löytäisin).
Nauttikaa te kesälomista kellä on sitä vielä jäljellä! :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti