Tänään on ainut päivä tällä viikolla, jolloin ehdin blogia päivittää. Valitettavasti teen tämän blogipostauksen lyhyesti ja ytimekkäästi, ja kerron kyseisen yrityksen toiminnasta ja tavoista.
Millaisin visuaalisin keinoin työssäoppimispaikkasi rakentaa visuaalista identiteettiään?
- Omasta mielestäni Pentik on tunnettu "harmonisesta" esillepanostaan, eli siistit, selkeät linjat. Tuoteryhmät ovat symbioosissa keskenään, vaikka esillepanossa olisi eri tuoteryhmien tuotteita. Pentikissä myös toteutuu aina "tuotteiden esimerkkikäyttö", eli tuotteet laitetaan ns. käyttöön liikeessä joka ilmenee kattauksissa, sänkyä ympäröivässä ympäristössä, jopa henkilökunnan vaatetuksessa (essut).
Asiakkaan rooli:
Mitä näet ensimmäisenä kun lähestyt yritystä?
- Avaran, kutsuvan oven sekä selkeän, kirkkaan valaistuksen. Ovella on myös usein jotkin koristekukkaset molemmissa reunoissa.
Millaisin visuaalisin keinoin työssäoppimispaikkasi rakentaa visuaalista identiteettiään?
- Omasta mielestäni Pentik on tunnettu "harmonisesta" esillepanostaan, eli siistit, selkeät linjat. Tuoteryhmät ovat symbioosissa keskenään, vaikka esillepanossa olisi eri tuoteryhmien tuotteita. Pentikissä myös toteutuu aina "tuotteiden esimerkkikäyttö", eli tuotteet laitetaan ns. käyttöön liikeessä joka ilmenee kattauksissa, sänkyä ympäröivässä ympäristössä, jopa henkilökunnan vaatetuksessa (essut).
Asiakkaan rooli:
Mitä näet ensimmäisenä kun lähestyt yritystä?
- Avaran, kutsuvan oven sekä selkeän, kirkkaan valaistuksen. Ovella on myös usein jotkin koristekukkaset molemmissa reunoissa.
Millainen sisäänkäyntialue on?
- Edellisestä kuvasta poiketen on huonekalujen järjestys aavistuksen muuttunut. Molemmin puolin avautuu reitti, mutta suoraan edessä näkyy selkeä linja joka ns. kutsuu eteenpäin kävelemään, eli yleisesti tunnettua "asiakas kiertää useinmiten oikealle".
Valaistus on kirkas, ja spottivaloihin kohdistettu valkoisiin hyllyköihin sekä tiettyihin "spottipisteisiin" kuten esim. Studiokeramiikkaan, kassan PENTIK-tekstiin jne.
Näyteikkunat ovat pieniä, mutta intensiivisiä, ne tehdään selkeiksi mutta "fantasiamaisesti" toteutettuna.
Hyllyjä ei tungeta täyteen tavaraa, vaan jokaiselle tuotteelle on oma paikkansa. Jos tuote on loppunut ja sitä odotetaan tulevan lisää, pidetään kyseisen tuotteen paikka tyhjänä. Selkeät rivit ja linjat, tavarat eivät rönsyile hyllyillä.
Värimaailma on luonnollinen Pentikin liikkeissä, valkoinen toimii pääasiallisena värinä hyllyissä sekä pöydissä, mutta koska Pentik myy myös huonekaluja joita käytetään myös tuotteiden esillepanossa on myös sävyinä ruskeaa tai mustanruskeaa.
Liikkuminen:
-Kuten edellä mainitsin, liikkuminen on muuttunut Pentikissä remontin jälkeen. Linjat ovat selkeät edelleen, mutta asiakas lähtee useammin kävelemään suoraan eteenpäin kuin kiertämään reunasta ympäri. Pohjapiirrosta minulla ei ole enkä sellaista ole ehtinyt myöskään piirtämään, mutta Salon Pentikkiin saa tulla aina tutustumaan.
Hintaviestintä:
Jokaisessa tuotteessa on tuoteselostus/ohje, sekä hinta. Jos hintaa ei ole, lisätään se Pentikissä hinnoittelulaitteella käsin. Kuitissa lukee Pentik sekä vaihto/palautusoikeudet sekä myyjän nimi.
Kassa-alue pyritään pitämään mahdollisimman siistinä ja tyhjänä kuten aluesuunnittelija ohjeisti.
Asiakaspalvelu:
-Pentikissä panostetaan kaikkein eniten erinomaiseen asiakaspalveluun. Jokaista asiakasta tervehditään ja tarjotaan mahdollista apua. Jokainen asiakas palvellaan yksitellen, yksilöllisesti ja "loppuun asti". Usein isommat ostokset tuodaan tiskiltä suoraan asiakkaalle.
Internet/Some:
-Kuten liikkeessä niin myös internetissä yksinkertaisuus ja pelkistetty ilme toteutuu. Fontit ovat samat niin kotisivuilla kuin paperisessa julisteissa/mainoksissa.
Alla vielä viimeisin esillepanoni viime viikon tarjouspäiville. Tänään tein kattauksen josta en kiireen vuoksi ehtinyt ottaa kuvaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti