tiistai 5. tammikuuta 2016

Ammattisanasto jatkuu

Kohtaamisjärjestys:
Kulkureitti suunnitellaan niin, että se johtaa asiakkaan etapilta toiselle. Sisäänkäynniltä asiakas kohtaa:
- Etutilan, johon sijoitetaan uutuudet, kamppis-tuotteet ja mahdolliset trendituotteet
- Keskitilaan perusvalikoima
- Seinustoille sijoitetaan näyttävästi tuotteita ja mainosmatskua, jolla asiakas houkutellaan osaston perälle (ettei jää coldspotteja)

Asiakaskierto:
Kalusteet kannattaa sijoittaa suoraan linjaan (selkeyttää). Pääkäytävät on leveitä (1,5-1,8m). Jätä aina käytävät tyhjiksi.
Ryhmittele myyntikalusteet luonteviin alueisiin. Jätä selkeät, helppokulkuiset sivukäytävät jotka ovat n. 1,2-1,4m leveitä.
Nouseva linja toimii myös kalusteiden ja telineiden kanssa.

Valaistus:
Valo merkitsee myymälässä niin näyteikkunassa kuin liikkeen sisällä merkittävästi. Spottivalot korostavat erityisen hyvin tiettyjä tuotteita, sekä lamppujen värilämpötilat kertovat millainen maailma liikkeessä on (lämmin/pehmeä, kirkas/kylmä/tarkentava)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti